Vols aprendre a fer antenes Wi-Fi casolanes?

Els estudiants de l’Assignatura d’Ones Electromagnètiques en els Sistemes de Comunicació del 2B dels Graus d’Enginyeria de Telecomunicació, Sistemes de TelecomunicacióTelemàtica, de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) han muntat tot tipus d’antenes Wi-Fi fent servir materials casolans i reciclats.

Ho han fet com a projecte de l’assignatura, el que els hi ha permés posar en pràctica els coneixements adquirits al llarg del quadrimestre.

A sota teniu un llistat de les 16 antenes que han fet els estudiants:

1. Yagi-UDA
  2. Obertura + Yagi
  3. Botzina piramidal
  4. Botzina cònica
  5. Guia ones ranurada sectorial
  6. Reflector cilíndric-parabòlic
  7. Reflector parabòlic
  8. Reflector Dièdric
  9. Antena Biquad
  10. Antena Quad double quad
  11. Antena Helicoïdal
  12. Antena Discono
  13. Antena Pegat
  14. 2 tipus d’Antenes Omnidireccionals
  15. Antena sectorial

En aquest enllaç trobareu la documentació que han utilitzat per si us animeu a muntar-ne una.

Ah! La feina dels estudiants no es va acabar amb el muntatge de l’antena. També van comprobar que  funcionava correctament amb un analitzador vectorial de xarxes i un generador de senyal, i van presentar la seva feina als professors de l’assignatura i als companys de l’Escola.

Tot seguit us deixem una galeria de fotos de la presentació que van fer els estudiants. Segur que identifiqueu algun material reciclat.

+info a: Dilluns 2 de juliol – Els estudiants de telecos d’Ones Electromagnètiques presenten les antenes que han implementat