Smart cities: introduint nous conceptes tecnològics als ensenyaments pre-universitaris de Sant Vicenç dels Horts

El passat 24 de novembre l’EETAC  va realitzar una “classe remota” en forma de videoconferència amb tres instituts de Sant Vicenç dels Horts per explicar què són i per a què serveixen les smart cities. L’empresa IGLOR creada per titulats de l’EETAC van fer possible aquesta multiconferència.

L’IES Frederic Mompou, l’IES Gabriela Mistral i els Salesians de Sant Vicenç dels Horts treballaran a partir d’aquesta classe el concepte d’smart city, que han inclòs al seu programa de curs. La idea és que els mateixos alumnes aportin idees sobre com aplicar aquesta tecnologia a la seva ciutat.

Aquesta iniciativa s’organitza conjuntament amb l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, els Serveis Educatius Baix Llobregat 6 i els tres instituts del municipi. Això ha sigut possible gràcies a que tant l’Escola i com els Sant Vicenç formen part de la xarxa d’alta velocitat SILVIA.

El Campus del Baix Llobregat de la UPC ha signat durant el 2011 un conveni de col·laboració amb l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts amb l’objectiu de col·laborar en les estratègies d’orientació acadèmica i professional dirigides a professorat i alumnat pre-universitari. Les smart cities ofereixen l’oportunitat de treballar conceptes bàsics de ciència i tecnologia i la vida quotidiana de la ciutadania.

Seguint aquesta línia, aquest estiu està previst que professors dels 3 centres segueixin un curs de formació impartit per professors de l’EETAC sobre LEGO Mindstorms NXT. La finalitat d’aquest curs és que els professors utilitzin aquesta eina als seus centres de secundària i que els ajudin a explicar con funcionin les smart cities i concretament la que la de Sant Vincenç dels Horts.