El valor de les xarxes socials en l’aprenentatge informal

Les xarxes socials són una font inesgotable d’aprenentatge, un coneixement informal que adquirim a diari de forma espontània i al que accedim sense restriccions gràcies a l´ús generalitzat dels smartphone. Veient les possibilitats que ofereix aquest hàbit tan consolidat socialment, la UPC va decidir posar a prova l’utilitat de twitter en un context com el campus virtual Atenea. L’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels va ser l’escollida per fer una primera prova pilot que incloïa les assignatures impartides pel professor Jesús Alcober.

Com ens explica ell mateix en aquest vídeo, un dels principals aprenentatges adquirits ha estat el d’activar les capacitats crítiques dels estudiants per discriminar quines són les informacions més rellevants i, per altra banda, invertir les dinàmiques habituals aconseguint que siguin ells qui expliquin amb les seves paraules el que han après i ho comparteixin amb altres companys. No és tracta només d’una qüestió de coneixements, un dels beneficis més valuosos ha estat la millora de l’autoconfiança dels alumnes, un factor determinant per al seu desenvolupament professional, humà i formatiu.

Jesús Alcober és professor de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels de la UPC des del 1996, on imparteix les assignatures d’Empresa, Telecomunicacions i Sostenibilitat i Gestió de Xarxes i Planificació de Serveis.

Entrada original de El Blog d’UPCnet.