Unmaned Aerial Vehicle: Què són i per a què serveixen

IMG_7174

Et sonen els drones? Són UAVs (Unmanned Aerial Vehicles), un vehicle aeri no tripulat, és a dir, una aeronau que vola sense tripulació humana a bord.

Tot i ser coneguts per les seves aplicacions militars, actualment hi ha molta varietat  de dispositius i usos civils. Si segueixes llegint, t’expliquem què fa el grup de recerca ICARUS amb aquest tipus d’aparells amb vols no tripulats de llarga duració.

El passat mes de Gener el grup d’investigació ICARUS del departament d’Arquitectura de Computadors de l’EETAC va realitzar diversos vols no tripulats de més d’una hora de duració amb un helicòpter.  L’objectiu era comprovar els límits de la plataforma no tripulada. L’UAV estava equipat amb una càmera d’altra resolució, un GoPro Hero3 y un ordinador situat a la base de l’helicòpter.

Actualment els seus helicòpters no tripulats són utilitzats per diversos grups de recerca i agències com per exemple l’Institut de Tècniques Energètiques (INTE) de l’UPC i l’Institut de Ciències del Mar (CSIC). També la NASA ha mostrat interès per l’arquitectura basada en serveis que ha desenvolupat ICARUS per a realitzar una gestió intel·ligent.

En aquest vídeo veiem com el vol és completament autònom en tot moment. La plataforma té una autonomia de 2 hores i és capaç d’anar a més de 70 km/h. L’objectiu principal d’aquest vol és la calibració de l’helicòpter no tripulat amb els equips del grup que ja havian estat provats en vols anteriors. Tot el procés de calibració dura fins a 3 dies ja que s’han d’ajustar els bucle de control del pilot automàtic per realitzar un vol autònom.

A la següent taula podem veure el rendiment i les limitacions d’un SNIPER:

Rendiment i limitacions d'un Sniper

Rendiment i limitacions d’un Sniper

IMG_7074

Un cas pràctic d’aquest projecte és la missió conjunta que es va fer entre el grup ICARUS i l’Institut de Ciències del Mar per fotografiar meduses de tipus invasores  (la moteada australiana o Phillorhiza punctata) que sembla que s’han adaptat massa bé al seu nou hàbitat. La missió va ser tot un èxit.

Més informació: